Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2014 19:34 - притчи
Автор: kabuli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 803 Коментари: 0 Гласове:
0



Двата калпака

     Расло момчето, станало ерген за женене, ама и работа не подхващало. Все намирал махна и по цял ден се шляело, без да помага нито на баща си в кърската работа, нито на майка си в къщната работа. И нито една мома в селото не му давала нишан, че го харесва, защото го знаели, че е мързеливец. Бащата и майката се чудили как да го накарат да подхване някаква работа, че да бъде готов и себе си да храни, че и семейство да гледа.
     Веднъж дядо му се върнал от пазара с нов калпак.
     - Ех, че ще ми отива този калпак на мен, дядо! - казал младежът на дядо си.
     - Искаш ли да имаш и ти нов калпак, дядовото? - го попитал старецът.
     - Искам, как да не искам! - отговорил мързеливецът, като си помислил, че дядо му ще му подари калпака.
     - Добре, тогава. Аз имам една овца. Паси я през годината и ако я гледаш добре, догодина тя ще се оагне две агънца. И когато те станат за колене, от кожите им ще ни ушият два калпака - един за теб и един за баща ти. Съгласен ли си?
     - Да, дядо, съгласен съм! - отговорил селския ерген, който вече се виждал в мечтите си с нов калпак на главата си.


Поука: Импулсът ни да работим се подсилва от мислите ни да видим резултатите от работата си. Иначе трудът ни се превръща в задължение на съществуването ни.

                                         Ревността

     Внукът бил болезнено влюбен в жена си и неговата неконтролирана любов се превърнала в заслепяваща ревност. От тази подлудяваща ревност страдали и двамата до болка, но жена му не изтраяла и един ден си отишла за винаги.
     - Как можа да ме предаде! Та аз я обичах толкова много и всеотдайно, но тя не можеше да разбере моята любов! Тя ме предаде, бабо, тя ме предаде!
     - Не, момчето ми, ти я предаде, защото в нея не беше видял жената, а един предмет, който си мислише, че е само твой. Чуй тази приказка:
     Вятърът бил лудо влюбен в цветето, галейки го нежно с повеите си. Цветето отговаряло на тази любов с ароматното си ухание, което се разнасяло по цялото поле и пораждало завистта на другите, които му наговаряли какви ли не неверни работи. И нали  бил засрепен от любовта си, им повярвал - превърнал се в страшна буря. Когато се уморил да вилнее затихнал, но с ужас видял, че от цветето няма и следа, защото го бил издухал. Тръгнал да го търси, но го намерил мъртво, с окапани листенца и прекършено стебло.
     Сине, помни от баба си, която е изпитала цялата сила на любовта, че
тя не се състои в необузданата сила на ревността, а в отговорната сила на нежността, която поражда нормални отношения между мъжа и жената.




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kabuli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2276414
Постинги: 2858
Коментари: 1765
Гласове: 2158
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930