Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2014 09:09 - Притчи
Автор: kabuli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 433 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 20.09.2014 09:32


УНИЖЕНИЕТО
 
- Кое е най-неразумното нещо на света? - попитала учителката учениците?
- В личностен или обществено-политически аспект, госпожо? - попитал на свой ред Герасим.
- В личностен, Герасиме.

- Никога не унижавай никого, защото няма по-зъл враг от унижения - отговорил Герасим.
- А в обществено-политическия аспект? - попитала учителката.

- Никога не унижавай никого, защото няма по-зъл враг от унижения - повторил Герасим.

ЗЛОТО
 
- Чичо, учат ни, че прогреса е двигателя на живота и че без него сме щели да си обитаваме все още пещерите.
- Вярно е, но учат ли ви кое е това, което движи прогреса?
- Да, разбира се! Стремежът на човек да опознае света.
- Слушай, момчето ми!
Двигателят на напредъка на човека е Злото. Злото на този свят ни дава избор, който да е различен от него и който да му се противопоставя. Без избор не може да има прогрес и движение напред и шанс, да се докоснем до различното от Злото. Но за радост наша то е в хиляди пъти по-малко от Доброто.
- Може би си прав, но не изцяло.
- Защо? - попитал чичото племенника си.
- Защото една победа на Злото над Доброто му нанася грандиозни поражения, от които страда цялото човечество.
- Да, но това дава нови импулси за развитие на света към разбирателство и към по-добро.

ПРОСТОТАТА НА НЕЩАТА
 
- Татко, ето, аз се мъча да живея нормален живот, в който да намеря своето място, за да направя място и на друг до мен. Но виждаш ли какви ги вършат тези, които ни залагат на хазартната маса на живота! Защо е така? Нито мога да си го представя, нито мога да го приема за логическо поведението им.
- Момчето ми,
най-сложните неща на този свят са най-лесно обясними. Разбира се, че не всичко е толкова просто, колкото ни изглежда, защото то е още по-просто. А политиката - защото ти ми говориш за политика - е този способ хората да правят от простите неща най-сложни обяснения.
ТЪМНИНА И СВЕТЛИНА
 
- Дядо, защо стоиш в тъмното и не светнеш крушката? - попитал внукът стареца, който бил седнал във фотьойла и гледал през прозореца звездите.
- Ако няма светлина ние няма да знаем нищо за красотата на цветята и тревата, момчето ми. 
Ако я няма тъмнината на нощта ние няма да знаем, че на небето има звезди, на които живеят нашите сънища, изпълнени с несбъднатите ни мечти.
Ако няма нощ, ние няма да очакваме с трепет слънчевото утро, което да ни донесе радост от очакваната среща с любимия човек.
И запомни от мен, дете,
че човек се качва по стълбата стъпало по стъпало, защото ако не стъпи на най-долното, той никога няма да стъпи на най-горното.
Искаш да се изкачиш до звездите по стълбата, без да знаеш какво те очаква там, но въпреки това с устрем се катериш нагоре, защото именно в живота това е най-важното - да достигнеш мечтата си. Минавайки през тъмнината на нощта ще бъдеш огрян от светлината на слънчевото утро.
- Дядо, колко красиво говориш само! - възкликнал внукът.

- По-красива от думите трябва да бъде душата
ти, детето ми - отговорил старецът и бавно се изправил на крака.

ПАРИТЕ И ЩАСТИЕТО
 

Живял някога мъж, който още от ранното си детство събирал всичко, което му се струвало, че може да бъде употребено отново. Домът и дворът му заприличали на огромен склад, в който имало всякакви неща, които бил намерил и взел от градското сметище. Хората и познатите му отначало се чудили на този негов навик, отдавайки го на факта, че той израснал сирак и в крайна бедност, което ги карало да възприемат тази негова странност за нормална, но в течение на годините взели да странят от него. Мъжът живеел самотен, обграден от купища отпадъци. Дали му прозвището "Царя на боклука". 
Но какво било тяхното учудване, когато един ден видели Царя на боклука облечен в костюм да влиза в ресторанта на града  и да си поръча от специалитета на заведението.
Още по-голямо било тяхното учудване, когато той взел да извозва отпадъците от дома си.
- Какво стана с теб, човече? - го запитал неговият добър приятел.
- Няма да крия от теб нищо, приятелю - казал Царя на боклука. - Преди пет вечери сънувах чуден сън, как един белобрад старец ми говори:

- Човек през целия си живот мечтае да има толкова пари, които да му позволят да живее охолен живот, различен от този, на сивото му ежедневие. Обладан от тази мисъл, човек през целия си живот не може да види и разбере, че красотата на този живот не се крие само в парите. Огледай се и виж колко е пъстър и красив той. Отърси се от страха си на бедността, която те е накарала да не се радваш и смееш на тези неща, на които се радват и смеят всички около теб. Мечтите ти, с които всяка вечер заспиваш не струват само пари. Да, без пари също не се живее, но не всичко може да се купи с тях... Още дълго ми говори стареца в съня. Събудих се плувнал в пот и едва тогава погледнах с друг поглед на отпадъците, които бях събирал с годините, скован от страха на бедността. 
На следващата вечер старецът отново се появи в съня ми, както и на следващата. Чудно е, че три вечери този старец ми даваше съвети и накрая ми каза, че ще ми помогне. 
Отидох на сметището, както винаги, и намерих ето тази торбичка, която беше пълна със златни монети, които сега са в моя джоб. Прибрах се у дома и плаках от радост и незнание какво да правя с тях. Та аз не бях виждал пачка с банкноти, а сега джобът ми беше пълен със злато! 
- Да, приятелю - въздъхнал приятелят му - и все пак щастието се купува с пари.
- Но много ми се иска старецът винаги да е с мен, за да ми дава съвети,
защото  най-големият враг на човека са парите, но без който не можем - казал Царя на боклука и се потупал по джоба.














Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. ani22 - Мъдри притчи!
23.09.2014 19:42
Питам се обаче, колко ли блогъри ще ги прочетат...
Все пак, дано да са повече!
Успех!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kabuli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2261798
Постинги: 2858
Коментари: 1765
Гласове: 2158
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031