Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2014 22:52 - ЗА ЖЕЛАНИЯТА И ЗА ВЯРАТА В БОГА
Автор: kabuli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 368 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 22.04.2014 11:21


 Бедният циганин бил толкова много вярващ, че това отдавна не правило впечатление на хората от махалата, които му дали прозвището Светеца.

     Впечатлен от неговата искрена и силна вяра, Бог решил да му се яви, за му се отблагодари за преклонението му пред него.

     Бедният човечец останал без ума и без дума, когато Бог със своята величавост и приказна белота влязла в бедната къщурка, в която спели сладък сън децата и жена му на глинения под, застлан с вети черги.

     - Ние, със светците сме дълбоко възрадвани как може
човек, като теб, потънал в бедност и нищета, да вярва почтено и искрено в нашата божествена сила, милост и мъдрост!

     - Господи, да пребъде твоята воля! Ти си този, който решава кое е добро и кое не е! Моята вяра в теб ме е крепяла, въпреки нищетата, в която съм роден аз, жена ми, децата ми и нашите родители. Тази моя вяра ми дава сили да посрещна и следващият ден, който ти ни даряваш!

     - Стани, човече! Пожелай нещо, което аз с радост ще изпълня за теб!

     Циганинът останал учуден от това, че лично пред него се е изправил Бог, с цялото си величие, и иска да изпълни едно негово желание.

     - Господи, това е ненадейно за мен и аз не знам какво да си пожелая! Моля те, дай ми време, за да си помисля!

     - Мисли, циганино, не бързай! Всичкото мое време е пред теб. Когато си готов, аз пак ще дойда.

     На сутринта той разказал за чудната среща на жена си, която го изгледала с насмешка:

     - Че не си пиян, е ясно, защото нямаш пари даже за и една лимонада, ама че полудяваш, е от ясно, по-ясно. Сега в махалата ще ти казват „Лудия светец”!

     Озадачен от жена си, той събрал приятелите си и им разказал за срещата си с Бог.

     - Поискай си къща, че тази колиба ще вземе да се срути над теб! - казал първия.

     - Поискай си здраве, щото ми изглеждаш на болнав…- подхванал вторият.
       - Поискай един остров бе, мъжо! - включила се и жена му - че да се махнем от тази пуста махала и от тези прости цигани!...

     - А бе, не ги слушай! Поискай си пари, ама много пари и ще имаш и къща, и здраве, и остров, и всичките удоволствия на земята.

    Обладан от мисълта за поисканото желание, циганинът спрял да ходи на църква, да пали свещи и да спазва светите празници.

     Изтерзан от невъзможността да каже какво желание да му бъде изпълнено от бог, беднякът отново му се помолил:

     - Боже, аз съм един бедняк, който не е излизал от градеца навън. Не познавам света, Господи, за да поискам най-нужното за семейството ми от теб!

     - Човек не е нужно да познава света, за да иска това, което му е най-необходимо. Чух, че ти казваха да си поискаш пари, здраве, къща, та даже и самотен остров си пожела жена ти. Но никой не ти каза да си поискаш щастие за теб, за жена ти и за децата ти. Какво е богатият дом, без щастие? За какво ти са многото пари, когато не можеш да бъдеш щастлив? За какво е да си здрав, когато не можеш да вкусиш и парченце от щастието? За какво ти е остров насред морето, откъснат от красотата на живота такъв, какъвто е?
Дарявам теб и семейството ти с вечно щастие! - казал Бог и се въздигнал отново на небесата.

    

     




Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kabuli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2261798
Постинги: 2858
Коментари: 1765
Гласове: 2158
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031