Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.09.2010 10:58 - Да разбъркаш захар със сол - ІІ
Автор: kabuli Категория: Лични дневници   
Прочетен: 459 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 14.09.2010 13:17


Лютви Местан - пред btv: " Местан каза още, че ДПС ще държи да се спазва правото на българските грждани да упражняват своя вот... Ограниченията, които може да налага Изборният кодекс, са предвид спецификата на един или друг вот да каже къде може или къде не може да гласува един гражданин. Ограничението обаче не може да доведе до лишаване от право на глас".

Ако аз искам да гласувам в община Б, но имам постоянен адрес в община А, нали знаете г-н Местан, че НЯМАМ право да гласувам. НЯМАМ право и да се кандидатирам за изборна длъжност, ако не съм изпълнил условието за уседналост, в рамките на определен от Закона срок.
  С това ограничение на мен не ми ли се отнема правото да гласувам там, където аз искам и за личност, която на мен ми е допаднала. Вие например г-н Местан ми харесвате като личност и като политик, но аз не мога да гласувам за вас, защото не съм адресно регистриран там, където вие сте се регистрирали в изборните листи. Е, нали Закона, за който вие толкова много държите, ми отнема правото на глас. Как ще го коментирате това, господин Лютви Местан?
Е, тогава този Изборен кодекс защо да не изработи механизми, чрез които да наложи ограничения в гласуването на лица, които живеят с години извън България и се вяскат в нея само по време на гласуване? Какво морално право има този все още фиктивно български гражданин, който с години живее в Турция, да дойде за ЕДИН ден в България и чрез правото си на гласуване да реши съдбата на постоянно живеещите в страната за ЧЕТИРИ години напред? Това се отнася до всички онези, които живеят с години извън България и гледат на нея като на зверилник. Да се въведе в действие така нареченото "дремещо право". Независимо българи, турци, цигани или каквито и да са по етническа принадлежност, те да нямат право да гласуват за политическото и икономическо развитие на страната, ако не са живели постоянно най-малко шест месеца преди провеждането на избори и шест месеца след тях. Така лицето, български гражданин, ще докаже своята съпричастност към развитието на политическите процеси. Тогава неговото изборно право се събужда, т.е. активира.Тогава , Изборният кодекс НЯМА да отнеме правото на никой български гражданин, стига да е изпълнил това условие за едногодишно отсядане в страната. А да ги видим тогава тези толкова патриотично настроени български граждани дали ще издържат на напъна на изискването. Щом се изисква едногодишна регистрация на територията на общината, в която ще упражниш правото си на глас, защо да не се изисква и при гласуването на живеещите извън България български граждани? Нали сме равноправни пред закона!
А как ще се удостоверява излизането и влизането на българския гражданин през граница, за да може да се отчете продължителността му на престой в страната? Особено когато влезем и в Шенгенското пространство, в което държавната граница изчезва напълно, е работа на умните глави. Може да са и без дипломи, господин Местан, стига да дават акъл.  Според мен би трябвало да се въведе и изборна книжка, в които се отразява всяко едно гласуване на притежателя й.


Тагове:   сол,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kabuli
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2277767
Постинги: 2858
Коментари: 1765
Гласове: 2158
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930